Talos

Avatar de l’utilisateur
DarkZunicorn
Audio spammeur en force
Audio spammeur en force
Messages : 19113
Inscription : 01 sept. 2011 13:29
Contact :

Message par DarkZunicorn »

Un pic à 15 kHz, ce n'est pas vraiment gênant, cela peut même plutôt conférer de "l'air" au rendu (à condition de l'entendre, toutefois :mrgreen: ).
En fait, à partir de 10 kHz, les coups de boost, même jusqu'à une dizaine de dB en plus, sont généralement plus un avantage qu'autre chose.
A 7 kHz, c'est effectivement beaucoup plus embêtant... mais cela dépend encore des goûts. Moi, je n'aime pas du tout, alors que d'autres adorent.
Maintenant, un "détail" : la plupart des courbes de mesure sont erronées à partir de 10 kHz, justement, et sur les systèmes les moins performants, il y a souvent des artefacts vers 7-8 kHz, donc tous les graphes sont à prendre avec des pincettes.
Tanchjim SpaceAudio Hekili avec ISN S16 et Azla Sedna Max Standard
Pioneer U-05-SGeshelli ErishFostex TH-610 avec Lunashops LN008324 XLR4 et bonnettes d'origine
Avatar de l’utilisateur
gilou974
Mélomaniac
Mélomaniac
Messages : 802
Inscription : 16 juin 2021 07:47

Message par gilou974 »

oui oui je suis d'accord @Solido qu'il faut une écoute car les courbes ne transcrivent pas tout... c'est juste que je commence un peu à les comprendre alors je demandais l'avis
Avatar de l’utilisateur
DaveStarWalker
1 euros par message, Stax me voilà!
1 euros par message, Stax me voilà!
Messages : 9126
Inscription : 15 janv. 2015 08:48

Message par DaveStarWalker »

Oui moi aussi c'est le 7khz qui fait un peu peur.

Après :

- Toujours à prendre avec des pincettes effectivement, car les mesures à ces fréquences sont souvent peu fiables.
- les Kaiser Encore comme les A8000 ont aussi des pics marqués à ces fréquences, or en écoute ça fonctionne très bien.

Simplement, cela en fait des intras délicats à appairer (câbles et embouts), très exigeants.

Mais quand on a trouvé la bonne formule... 😎💪👏

缘分 : Aune "M1p BT - filtre LF" + Aure Audio "Ringo" + câble Effect Audio "Ares S Founders Edition - 4/10", symétrique. 🥳
GRANDS ESPACES : Aune "M1s - filtre Fast" + FiiO "FH9 DSW Tuned 250" + câble Effect Audio "Eros S", symétrique. 🤩
PODCAST : Google "P7 pro" + Zorloo "Ztella" + Fidue "A83" + Câble FiiO "LC-RE Pro", asymétrique) / Fitear "A111" + Câble BTG "Starlight" asymétrique. 🥰
GAME CHANGER : Embouts "Canal Works 肉球 Gel Narrow ou Wide Bore" L. 😍
A LA MAISON : Audioaéro "Capitole Reference Signature Edition", McIntosh "Mc501" (x2), Focal "Micro Utopia Be", Murmure Audio "Ultimate" (modulation XLR, HP et secteur), Klinger "Floating Board", Synergistic Research "Purple", Ingress Audio Engineering "Rollerblocks", Marigo "Audio Clear Transformation CD Mat", résonateur de Schumann "Chartres Mk II". 😎

"Avec le temps et la patience, la feuille du mûrier devient de la soie..." :jap: :bravo:
Avatar de l’utilisateur
Genius753
== Modérateur ==
Messages : 2939
Inscription : 23 mars 2016 19:25

Message par Genius753 »

J'ai pas trop peur deq 15khz...parvontre les 7khz ça risque de piqué!surtout avec un tips a la AZLA...
Avatar de l’utilisateur
gilou974
Mélomaniac
Mélomaniac
Messages : 802
Inscription : 16 juin 2021 07:47

Message par gilou974 »

la FR a été légèrement mise à jour par Dunu

Image
Avatar de l’utilisateur
Solido
Je me suis greffé des intras
Je me suis greffé des intras
Messages : 1526
Inscription : 28 nov. 2017 00:54

Message par Solido »

Mise à jour après la distribution du produit au public?
Fusion & Ethnic Jazz | OST | Epic | Modern Classical | Ambient | Edm
Avatar de l’utilisateur
gilou974
Mélomaniac
Mélomaniac
Messages : 802
Inscription : 16 juin 2021 07:47

Message par gilou974 »

je sais pas c'est une nouvelle courbe fournie par dunu sur head-fi
Avatar de l’utilisateur
Genius753
== Modérateur ==
Messages : 2939
Inscription : 23 mars 2016 19:25

Message par Genius753 »

Les talos on pris une rouste par "Practiphile" sur son groupe facebook...ImageImage

DUNU TALOS

ImageDISLCLAIMER:
These are Timmy Vangtan's set.
Audition was done at E-earphones Nihonbashi Osaka. Attached tips were used.

These are very short listening sessions. Probably about 10-15 minutes. Please bear in mind that my impressions might not be accurate. My ears have been biased by my staple sets and the pair I was using before this test. Take this short impression with a grain of salt. Please..Image

Also, since this is only auditioned, please take my impressions with caution. My rank could be higher or lower had I owned the set.

ImageCOMFORT and BUILD:
Build is really good and premium. It feels expensive. Dunu does not disappoint. Comfortable on my ears too! I like the fit a lot!

Cable is fine haha

ImageSOUND PROFILE:
Neutral. My kind of neutral. Its not so bassy and not bright. I also can't call it balanced because I thought there were no boosted frequencies. This is already a 3 in my tuning even for $200.

Bass is not elevated yet has good texture. It is pretty linear and I never heard any muddiness or whatnot. Call it flat or lean, bass notes are still well resolved. This is not really for bassheads and people who prefers bass might find this unenganging. But for me, it is smooth without making the mids too lean.

Mids are clean and clear. I did not find it lean as I mentioned. Vocals are forward in presentation and are not thin for my ears in both male and female. Instruments sounded dry at times,probably because of its signature, but nothing distracting. I cant help but be reminded of k64 earbuds for the mids. If uve heard of it, its pretty close.

Highs arent as airy as S12 but safely tuned. Quite nice actually. Resonance on cymbal strikes sounded natural and not as splashy as other planars. I didnt notice any peaks. This is the most natural treble presentation I have heard from any planar. Not extended but natural for my ears.

Technicalities are good too! Well it's a planar and its made by DUNU. Even if treble isn't that forward, Talos is still a very detailed set. Resolution is good, probably a little above ZETIAN or around the level of S12. Only that S12 is more airy and harmonics might be too bossted for someon's preference. Layering and separstion is great. I mean this is cheaper than Hook X. Stage is intimate because of the lack of air but has food proportions. Good layering and depth.

ImageBA TUNING ON:

I will be straight, It did not last a minute on my ears and gave them back to Timmy. He might even saw me squinting my whole face lol..

They are borderline unlistenable for me. I get it, they become "detailed" and airy, but at the same time, it becomes very spicy and harsh. Harsher than Heart Mirror if you find them harsh. I dunno, I am confused how to rate this. Image


ImagePLANAR MODE PROS
Imagelinear bass response but resolving

Imageleaner bass

Imagemids are cleaner and vocals are more forward

Imagetreble is safe but still sparkly

Imagegood techs still, good detail

ImagePLANAR MODE CONS
Imagebass might be too lean for some

Imagesome people might look for more air

Imageintimate stage

ImageHYBRID MODE PROS
Imagedetailed? Airy? I dunno haha

ImageI cant think of any

ImageI really cant.. Image

ImageHYBRID CONS
Imageharsher on hybrid mode

Imageunlistenable for me on hybrid mode. It might actually work if the bass has more quantity. But since the shelf is less to begin with, you be the judge.. Image

P.P SCORE PLANAR MODE= 12.5 (A RANK, generally better than other sets. Very good for the price but the tonality might not match your preferences)

TUNING - 3
BASS - 2.5
MIDS - 2
TREBLE - 2.5
TECHS - 2.5

P.P SCORE HYBRID MODE = 9 (C RANK, can be recommended but with caution. Modding might be involved)

TUNING - 1
BASS - 2
MIDS - 2
TREBLE - 1.5
TECHS - 2.5

Check my scoring here :



ImageFINAL THOUGHTS:

What can I say, A BIG 残念 (ZANNEN)!!! In Japanese it means like "that's a pity" in the context that it could actually be better.

I personally think this is such a waste. This is a potential top performer had it been priced lower without the tuning switch for BA. Like really.. Or maybe lower down that BA peak if they want to keep it.

Nonetheless, I still think the PLANAR MODE sounds good. Great tuning, great sound, great techs. But for $199 and an unusable switch, at least for me, I'd be thinking hard especially with the options I have now..

ImageGEAR and TRACKS:

I used my shanling M3x, UAPP player. I did not finish every track. Probably 2 mins at most. I just have to check what I was looking for in a song. Timbre, harshness, texture, treble details, resolution, etc.

-Unwell, Matchbox 20
-Under my umbrella, Incubus
-Hi spring bye, IU
-Playing God, Polyphia
-The worst, Polyphia
-We've just begun, Sinne Eeg
-Good Mystery, Amber Rubarth
-Letter, Yosi Horikawa
-Amore, Babymetal
-Here without you, 3 doors down
Avatar de l’utilisateur
gilou974
Mélomaniac
Mélomaniac
Messages : 802
Inscription : 16 juin 2021 07:47

Message par gilou974 »

ah oui su je comprends le planaire seul ca peut aller (pour ceux qui cherche du "linéaire") mais avec les BA.... pas bon
Avatar de l’utilisateur
Genius753
== Modérateur ==
Messages : 2939
Inscription : 23 mars 2016 19:25

Message par Genius753 »

gilou974 a écrit :ah oui su je comprends le planaire seul ca peut aller (pour ceux qui cherche du "linéaire") mais avec les BA.... pas bon
Oui et meme sans, ils seraient réellement a la hauteur des tangzu...qui coute 140€ je crois
Avatar de l’utilisateur
gilou974
Mélomaniac
Mélomaniac
Messages : 802
Inscription : 16 juin 2021 07:47

Message par gilou974 »

ok bon il dit tout de même que c'est une écoute courte... et pt'être des exemplaires non-rodés... mais c'est clair que c'est pas engageant vu le prix
Avatar de l’utilisateur
Genius753
== Modérateur ==
Messages : 2939
Inscription : 23 mars 2016 19:25

Message par Genius753 »

gilou974 a écrit :ok bon il dit tout de même que c'est une écoute courte... et pt'être des exemplaires non-rodés... mais c'est clair que c'est pas engageant vu le prix
Meme si je suis complètement d'accord que le rodage permet une amelioration sonore et donner du liant a l'ensemble, tu passe pas de 2/5 de moyenne a 4/5 avec le rodage....
Parcontre moondrop sort les stellaris aujourd'hui...ça a l air prometteur...

https://hifigo.com/products/moondrop-st ... ea0e&_ss=r
Avatar de l’utilisateur
Solido
Je me suis greffé des intras
Je me suis greffé des intras
Messages : 1526
Inscription : 28 nov. 2017 00:54

Message par Solido »

C'est très surprenant car nous parlons de Dunu ici
Une marque connue pour ses tunings.
Fusion & Ethnic Jazz | OST | Epic | Modern Classical | Ambient | Edm
Avatar de l’utilisateur
Genius753
== Modérateur ==
Messages : 2939
Inscription : 23 mars 2016 19:25

Message par Genius753 »

Solido a écrit :C'est très surprenant car nous parlons de Dunu ici
Une marque connue pour ses tunings.
Oui du tuning mais c'est leur premier planar...avec toute l expérience qu'ils ont sur les hybrid honnêtement je sais pas mais force est de constater que pour les premier testeur, c'est pas folichon...Image
Avatar de l’utilisateur
Solido
Je me suis greffé des intras
Je me suis greffé des intras
Messages : 1526
Inscription : 28 nov. 2017 00:54

Message par Solido »

Alors çà! il préfère sortir un produit qui peut abîmer leur image que décaler sa sortie ...
Fusion & Ethnic Jazz | OST | Epic | Modern Classical | Ambient | Edm
Répondre

Revenir à « Dunu audio »