[Effect Audio] Ares, Leonidas, Horus,Thor...
- Ringo2014
- Je me suis greffé des intras
Ok. Il semblerait que le gap entre les deux soit important.Popof94 a écrit :Non le Leonidas première version.
.......................................................................................................
- MrLocoLuciano
- 1 euros par message, Stax me voilà!
Le 1 que je connais manque de raffinement à mon goût. C'est un câble rentre dedans, brut, avec une pêche d'enfer mais sans classe.
Sony WF-1000XM5
Lotoo PAW6000 / Fiio BTR7
Ambient Acoustics MAD24 / Craft Ears Aurum / Itsfit Fusion / Oriolus Oriolus
- DaveStarWalker
Il ne m'avais pas plu du tout...MrLocoLuciano a écrit :Le 1 que je connais manque de raffinement à mon goût. C'est un câble rentre dedans, brut, avec une pêche d'enfer mais sans classe.
Mais avec le recul, je me demande même si l'exemplaire de test que j'avais eu, et donc toi aussi, était en phase
Car par rapport aux Thor 2+, Eros 2+ et surtout Lionhart (je le réécouterai bien celui-ci... avec du recul justement... ) je l'avais trouvé juste... médiocre.
Or toutes les reviews ont toujours été très bonnes.
Donc c'est qu'il y avait sûrement un loup, d'où ma supputation
- MrLocoLuciano
Médiocre, je n'irai pas jusque là
Mais pas raffiné, grossier, qui force le trait et donne un côté live qui se fout du technique.
Pas le style de restitution qu'on apprécie je crois.
Mais pas raffiné, grossier, qui force le trait et donne un côté live qui se fout du technique.
Sony WF-1000XM5
- DaveStarWalker
Ah moi si par contre,MrLocoLuciano a écrit :Médiocre, je n'irai pas jusque là :loool:
Par rapport au 3 autres, bon Diou
Donc c'est pour cela que j'ai toujours réservé mon avis à son encontre
- DaveStarWalker
Il y a un peu de cela dans le Penon GS 849 pour le coupMrLocoLuciano a écrit : Mais pas raffiné, grossier, qui force le trait et donne un côté live qui se fout du technique.
Et cela ne me déplaît pas
- MrLocoLuciano
Je suis d'accord avec toi pour le GS, mais c'est léger comparativement au Leonidas. Mais je l'ai quand même vendu à cause de ça
Sony WF-1000XM5
Bonjour à tous,
J’ai une petite question: j’ai en ma possession le ares 2 et le ares 2+ (4brins tous les 2). Je préfère la signature du Arès 2+ que je trouve plus ronde et agréable... du coup avez vous eu la chance de comparer avec un Arès 2 8brins voire un Arès 2+ 8brins?
Merci de vos réponses !
J’ai une petite question: j’ai en ma possession le ares 2 et le ares 2+ (4brins tous les 2). Je préfère la signature du Arès 2+ que je trouve plus ronde et agréable... du coup avez vous eu la chance de comparer avec un Arès 2 8brins voire un Arès 2+ 8brins?
Merci de vos réponses !
- kyo9999
- Il est frais mon topic !
We are delighted to introduce the “Vogue” series, Effect Audio’s new line of cables for music lovers on the move.
In refining and redesigning the core technologies of our acclaimed “Premium” series, “Vogue” now brings improved ergonomics, practicality, and a new standard of design rarely seen even with the most exclusive of cables. Despite this, we are able to offer these outstanding new cables at competitively accessible prices. The “Vogue” series comprises three new cables:
“Maestro” - USD99 MSRP
“Virtuoso” - USD149 MSRP
“Grandioso” - USD199 MSRP
Each of these high-performance ergonomic cables is the combination of technical excellence and superb aesthetics, contributing to a hassle-free, silky smooth, elevating listening experience. Indispensable acoustic accessories to fit in with your everyday lifestyle. We start shipping in September.
Design and Technology
The “Vogue” series features the UP-OCC (Ultra-Purity Ohno Continuous Cast) technology, which is highly sought after in the high-end audio industry. On top of that, Effect Audio is among the first manufacturers to have implemented the Golden Ratio Dispersion, Triple-Size Stranding design. This property enables the “Vogue” cables to deliver a smoother and more refined sound signature, yielding a more spacious staging and exquisite detail retrieval. This original combination of sophisticated techniques is further enhanced with a Kevlar core to maintain the stability and integrity of its geometric structure.
Key Features
- 26 AWG
- Selected UP-OCC Pure Material
- Golden Ratio Dispersion, Triple-Size Stranded Design
- Woven Kevlar-Infused Multi-Stranded Litz
- EA UltraFlexi Jacket
- EA Custom Designed Connector and Y-Split
In refining and redesigning the core technologies of our acclaimed “Premium” series, “Vogue” now brings improved ergonomics, practicality, and a new standard of design rarely seen even with the most exclusive of cables. Despite this, we are able to offer these outstanding new cables at competitively accessible prices. The “Vogue” series comprises three new cables:
“Maestro” - USD99 MSRP
“Virtuoso” - USD149 MSRP
“Grandioso” - USD199 MSRP
Each of these high-performance ergonomic cables is the combination of technical excellence and superb aesthetics, contributing to a hassle-free, silky smooth, elevating listening experience. Indispensable acoustic accessories to fit in with your everyday lifestyle. We start shipping in September.
Design and Technology
The “Vogue” series features the UP-OCC (Ultra-Purity Ohno Continuous Cast) technology, which is highly sought after in the high-end audio industry. On top of that, Effect Audio is among the first manufacturers to have implemented the Golden Ratio Dispersion, Triple-Size Stranding design. This property enables the “Vogue” cables to deliver a smoother and more refined sound signature, yielding a more spacious staging and exquisite detail retrieval. This original combination of sophisticated techniques is further enhanced with a Kevlar core to maintain the stability and integrity of its geometric structure.
Key Features
- 26 AWG
- Selected UP-OCC Pure Material
- Woven Kevlar-Infused Multi-Stranded Litz
- EA UltraFlexi Jacket
- EA Custom Designed Connector and Y-Split
Vivement la soie !
Sinon je suis bien content du lionheart avec les qdc Anole VX.
Sinon je suis bien content du lionheart avec les qdc Anole VX.
End of the game : Cayin n8ii + Empire ears Odyssey + EA Chiron 8W+ Sedna crystal
Devise "Je me demande si je ne fais pas une connerie en le vendant."
Devise "Je me demande si je ne fais pas une connerie en le vendant."
Mais WTF !?! Que vient bien foutre le Nombre d'Or là-dedans ? Ça va dire quoi d'ailleurs "dispersion du nombre d'or" pour les non-initiés ?On top of that, Effect Audio is among the first manufacturers to have implemented the Golden Ratio Dispersion, Triple-Size Stranding design. This property enables the “Vogue” cables to deliver a smoother and more refined sound signature, yielding a more spacious staging and exquisite detail retrieval.
Key Features
- CASQUES : Stax SR-009/ Fostex Th900 mk2 Sapphire
AMPLI/DAC : Auris Audio Nirvana mk2(Psvane EL34-PH/ Telefunken ECC802S)/ Chord Hugo TT2/ Chord Hugo2/ iFi Audio IESL Pro
DAP : Sony NW-WM1A
IEM : Sony WF-1000XM5